fbpx

Hyvinvointivalmennusta luonnossa ja yhdessä luonnon kanssa.


Tarvitsemme luontoa saavuttaaksemme optimaalisen hyvinvoinnin, elinvoimaisuuden ja toimintakyvyn.

Luonto tarjoaa terapeuttisia hyötyjä ja valmennus yhteydessä luonnon kanssa auttaa palauttamaan

luonnollisen kykymme huolehtia itsestämme ja toisista sekä ympäröivästä maailmasta.

Luonto toimii toisena ohjaajana valmennuksissani. Hyvinvointiohjaus luonnossa ja yhdessä luonnon kanssa auttaa hahmottamaan luonnollista kykyämme toimia ja ajatella ilman pakottamista ja harmoniassa luonnollisen maailman kanssa. Olemme osa luontoa ja viettämällä aikaa luonnossa voimme tulla tietoiseksi yhteydestämme luontoon. Voimme edetä henkilökohtaisen kasvun polulla ja oppia ratkaisemaan kohtaamiamme haasteita sekä yksilötasolla että kollektiivisesti. Kehittämällä luontosuhdettamme voimme syventää yhteyttä itseemme, toisiin ja luonnonympäristöön. Kun välitämme luonnosta välitämme myös itsestämme, kaikesta elollisesta ja maapallostamme.


Luontoyhteyden avulla:

  • muodostat syvemmän yhteyden itseesi olemalla läsnä tässä ja nyt.
  • johdatat mielesi kohti asettamaasi sisäistä toivetta ja tavoitetta.
  • aktivoit kaikki aistejasi olemalla läsnä etkä murehdi menneitä tai huolehdi huomisesta.
  • haastat itsesi pois mukavuusalueelta ottaaksesi käyttöösi todellisen fyysisen ja henkisen potentiaalisi. 
  • arvostat kaunista ja suurenmoista luontoa, joka voi inspiroida kiitollisuuteen, mikä on erittäin voimakas työkalu.
  • opit huomaamaan, kuinka monella ja syvällä eri tasolla voimme elää merkityksellistä elämää.
  • voit vaihtaa perspektiiviä ja nähdä elämänkokemuksesi uudessa valossa.


Jokaisen kokemus luonnossa on yksilöllinen, mutta luontoyhteys edistää positiivisia aistimuksia ja tunteita. Luonto tukee mahdollisuuttasi edetä omalla yksilöllisellä polullasi kohti niitä vastauksia, joita etsit.

​​


Alkukartoituksen ja -keskustelun avulla asetamme tavoitteet, jotka ovat sinulle yksilölliset ja juuri nyt tärkeimmät. 


Ohjauksessani yhdistyy elementtejä holistisesta hyvinvointiohjauksesta (IhanaElo®), puuhengityksestä (Puuhengitys®), 

metsämeditaatiosta (Natural Mindfulness), taidetyöskentelystä ja perinnetiedosta

sekä metsäkylvystä (Shinrin-Yoku).


Valmennus sisältää seuraavat osa-alueet:


Ravinto ja painonhallinta

Liikunta ja arkiaktiivisuus

Uni ja palautuminen

Elämän sallinta ja luontoyhteys


Löydät jokaiseen osa-alueeseen oman valmennuskokonaisuuden, jossa huomioidaan juuri sinun tarpeesi.

Mielen ja kehon hyvinvointi kietoutuvat tiiviisti toisiinsa ja valmennuksen aikana käymme yhdessä läpi kaikkia hyvinvoinnin osa-alueita löytääksemme juuri sinun elämänmuutostasi vahvistavat uudet toimintamallit ja oivallukset.


​Hyvinvointivalmennus (16 vkoa ~ 4 kk) tai (8 vkoa ~ 2 kk)


16 viikon valmennuskokonaisuuden aikana käymme yhdessä läpi kaikkia hyvinvoinnin osa-alueita.
Vaihtoehtoisesti voit valita myös 8 viikon valmennuskokonaisuuden,
joka keskittyy erityisesti valitsemaasi osa-alueeseen. 

​Hyvinvointivalmennus on rakennettu juuri sinua varten, joka haluat muutosta ja ihanampaa eloa.
Verkkovalmennus toimii runkona matkallesi.
Verkkovalmennukseen on koottu luentomateriaali, harjoitukset ja vinkit siten,
että ne tukevat juuri sinun matkaasi kohti kestävää elämänmuutosta

Alkaisiko tästä sinun hyvinvointimatkasi, jota askelletaan yhdessä viikko kerrallaan?
Valmennus rakentuu 16 viikon ohjelmasta, jossa ravinto, liikunta ja arkiaktiivisuus sekä uni ja palautuminen
luovat vankan pohjan. Elämän sallinnan-kokonaisuuden kautta pysähdymme
itsemyötätunnon, onnellisuuden, vahvuuksien ja juuri sinun elämän tärkeimpien asioiden äärelle. 
Hyvinvointiohjaus luonnossa ja yhdessä luonnon kanssa tarjoaa terapeuttisia hyötyjä sekä auttaa
hahmottamaan luonnollista kykyäsi toimia ja ajatella ilman pakottamista ja harmoniassa
luonnollisen maailman kanssa.

Hyvinvointivalmennuksen verkkokurssi on tarkoitettu toteutettavaksi yhdessä kanssani.
Saat ikioman rinnallakulkijasi ja tukijasi, jotta tällä kertaa onnistut varmasti!
Annan sinulle paljon lisävinkkejä ja jaamme yhteisen seurantataulukon,
joka tukee tavoitteiden ja tehtävien toteutumista.

Voisinko toimia rinnallakulkijanasi tällä elämäsi yhdellä tärkeimmistä matkoista?
Tämä on ainutlaatuinen mahdollisuus tehdä elostasi ihanaa! Seuraavat kuukauden voivat muuttaa elämäsi.
Syöksy avoimin mielin matkaan ja käännä katseesi kohti omaa hyvinvointiasi!

Ravinto

Hyvä terveys, energiataso ja tuottavuus ei ole mahdollista ilman terveyttä tukevaa ruokavaliota. Painonhallinnan kannalta on olennaisinta, että syö säännöllisesti, kasvispainotteisesti, unohtamatta proteiinien ja hyvien rasvojen merkitystä.


Hyvinvoinnin ja jaksamisen perusta on ruokailun säännöllisyys ja ruokarytmin löytäminen. Samalla pohdimme mitä ja miksi tulisi syödä – toisaalta mitä ja miksi jättää syömättä tai ainakin rajoittaa. Poimimme esiin niitä kaikkein olennaisimpia asioita, jotta varmistamme tapojen juurtumisen jokapäiväiseen elämään.


Tavoitteena on löytää juuri sinua motivoiva ja sitouttava asia kestävään muutokseen. Löydetään oma tavoitteesi, joka ohjaa sinua eteenpäin oikeaan suuntaan.



Aktiivisuus

Jos ravinnolla on huikea merkitys hyvinvointisi ja terveytesi kannalta, niin on liikkumattomuudella ja paljolla istumisellakin. Liikkeelle lähtö ja pienikin aktiivisuus pitävät mielen ja kehon virkeämpänä sekä samalla ennaltaehkäisee niin fyysisistä kuin henkistäkin sairastumista.


Istumisen vähentäminen ja seisoen tehtävien askareiden lisääminen ehkäisee lihomista ja edistää painonhallintaa tehokkaammin kuin liikuntaharjoittelu! Lähdemmekin liikkeelle arkiaktiivisuuden lisäämisestä, joka on kaikkein tärkein elementti hyvinvointisi kannalta.


Tavoitteena on löytää aktiivisuutta arkeesi ja iloa liikkumiseesi. Onko lempiharrastuksesi jäänyt kiireen alle ja löydettävissä uudelleen? Nautitko luonnosta ja linnunlaulusta, mutta et muista milloin olisit aidosti kuullut lintujen laulavan?


Aktiivisuus tuo eloon ihanuutta – kokeilethan!

Palautuminen

Nukutko joskus huonosti? Ei hätää – tilapäinen unettomuus kuuluu tavanomaiseen elämään. Tilapäisen unettomuuden hoidossa keskeisiä asioita ovat tukeminen, taustalla olevien syiden ja laukaisevien tekijöiden etsiminen ja käsitteleminen sekä ohjaus omatoimiseen unen huoltoon.


Ravinto ja liikunta samoin kuin muu palautuminen vaikuttavat myös uneen. Kokeile, tunnustele, etsi itsellesi sopivin tapa rentoutua. Auttavatko läsnäoloharjoitukset palautumaan kiireen keskellä? Oletko huomannut luonnosta olevan apua henkiseen rentoutumiseen? Vai onko sinun juttusi iltatee ja hyvä musiikki? Vaihtoehtojen määrä on valtava – onneksi, koska olemme myös tässä kohtaa yksilöllisiä.


Lähdetään etsimään sinulle lisää energiaa kiinnittämällä huomiota palautumiseesi!


Tasapaino & onnellisuus

Oletko onnellinen? Mikä tekee sinut onnelliseksi ja saa sinut kukoistamaan? Mitä onnellisuus sinulle tarkoittaa?


Hyvinvointi ja sen kokeminen on meille jokaiselle eri asia. Silti meille kaikille on yhteistä, että olemme onnellisempia toimiessamme omien arvojemme mukaisesti, omia vahvuuksiamme hyödyntäen ja meille tärkeitä ihmissuhteita vaalien. Jokainen meistä haluaa kokea elämänsä merkitykselliseksi ja saavuttaa omia tavoitteita eli saada aikaan.


Olet ehkä jo rakentanut vahvaa perustaa hyvinvoinnillesi ravinnon, aktiivisuuden ja palautumisen kautta – näitä voisi yhteisellä nimittäjällä kutsua elinvoimaisuuden varmistajiksi. Tälle perustalle on hyvä rakentaa elämän positiivisia hetkiä itselle tärkeimpien asioiden ja ihmisten parissa, itseen myötätuntoisesti suhtautuen.


Oma unelmaelämä vaatii myös ratkaisuja ja päätöksentekoa, joka on välillä valtavan vaikeaa. Harjoittelemme yhdessä etsimään myötätuntoisesti ratkaisuja elämäämme, luomaan toimintasuunnitelmia ja askeltamaan määrätietoisesti eteenpäin – mitä ikinä se sinulle sitten tarkoittaakaan.


Usko unelmiisi – on olemassa riski, että ne toteutuvat!



Hyvinvointimatkasi kattaa kaiken tämän:

  • 16 tai 8 viikon valmennuskokonaisuuden, jonka aikana käymme yhdessä läpi kaikkia hyvinvoinnin osa-alueita.
  • Henkilökohtaisen alkukartoituksen ja -tapaamisen 90 min.
  • Kukoistava arki -verkkokurssin ja IhanaElo®-hyvinvointivalmennuksen verkkokurssin. 
  • Hyvinvointiluentoja ravinnosta ja painonhallinnasta, liikunnasta ja arkiaktiivisuudesta, unesta ja palautumisesta sekä elämän sallinnasta ja luontoyhteydestä.
  • 16 viikon tehtävät hyvinvointimatkasi tueksi.
  • Vinkkejä kohti elämää, josta aidosti nautit.
  • Seurantataulukon edistymisesi ja tehtäviesi tueksi. 
  • Säännöllisen seurantatapaamisen (60 min) kahden viikon välein. Voit valita sopiiko sinulle paremmin tapaaminen skypen tai puhelimen välityksellä vai fyysisesti luontoympäristössä ohjaajan kanssa.


Valmennuksesta sanottua:


"Valmennus oli miellyttävä. Oli ihana kun sai vaan puhua ja joku kuunteli.” -Nainen 38 v.


"Ohjaajassa pidin erityisesti rauhallisuudesta, positiivisuudesta ja kannustavasta otteesta.” -Nainen 52 v.



"Mielikuvaharjoitukset olivat hyviä ja niistä oli myös hyötyä.” -Nainen 38 v.


"Ruokarytmi ja seuranta olivat minulle erityisen hyödyllisiä harjoituksia.” -Nainen 52 v.


"Pidin erityisesti siitä, että ohjaaja oli kuunteleva ja rauhallinen.” -Nainen 38 v.


"Kiitos Sanna! Olet super ja sinusta oli PALJON apua.” -Nainen 52 v.

Ota yhteyttä ja selvitetään, kuinka voisin parhaiten auttaa sinua matkallasi juuri tässä hetkessä.


Ohjauksessani inspiroin, voimautan, selkiytän tilannettasi, kirkastan ajatuksiasi, 

johdattelen sisäisen viisautesi äärelle ja autan sinua luottamaan intuitioosi.

Rinnallasi kulkee...

Sanna S.

Ota yhteyttä. Kuulen sinusta mielelläni!

© Mielimaisema 2020  I  Tietosuojaseloste  I   www.mielimaisema.fi